glass is shattered from the fight

Hej hej !

Idag är det ännu en sådan där "varför kan det inte bara hända något?"- dag.
Mamma sa redan när jag gick ner för att äta frukost att jag skulle städa idag. Great.
Fast ibland är det faktiskt ganska kul att städa, då man ser hur fint det blir (före och efter).




Igår när jag satt på bussen var det ett sådant tillfälle där det känns som om att allt går väldigt fort, och fast det går i ljusets hastighet så lägger man märket till saker. Små små detaljer.
Som en tjej som stod vid busshållsplatsen, jag skulle kunna rita av henne om jag ville. Så klara är bilderna.
På bussen igår så satt en kille och tjej och höll om varandra, och jag blev avundsjuk.
Och nej, jag var inte avundsjuk på tjejen då faktum var att killen inte var särskilt vacker, men bara det att de hade någon att lita på till 100%, oavsätt vad, det gjorde ont. Visst, såklart var jag väl glad för deras skull, men jag vill också ha någon som jag kan sitta hand i hand med på bussen.




På fredag är det nyårsafton.
År 2010 har gått så jäkla snabbt!
Tänk att för ett år sedan så gick jag i 8an, fast det känns det ibland som om att jag fortfarande gör.
Eftersom jag alltid har fyllt år så sent på året så har jag sagt att jag är lika gammal som mina vänner när de börjar fylla år (typ i April). Men nu när jag äntligen är 15 så känns det så fel.
Jag vet inte varför, men det bara gör det. Kanske det är för att jag har så många vänner som är äldre och yngre än mig så att det känns lite som om att jag växer ifrån dom, och de andra växer ifrån mig?
2010 har nog varit ett av dom bästa åren tror jag.
Visst, jag har gråtit mig till sömns nästan varje natt från Januari, men det har fortfarande varit ett helt jäkla underbart år.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!