äntligen hemma

Hej hej!

Nu är jag äntligen hemma efter 5 dagar i Sälen.
Efter att inte ha åkt slalom på 3-4 år så var jag inte så bra... men jag fick hjälp av min mosters pojkvän och min andra mosters sambo.
På tisdagen så ramlade jag i liften...
Och nej, inte sittliften, utan barnliften.
Jag fick hur som helst jätteont i mina handleder, och gick hem för att vila mig tills nästa dag.
På onsdagen så tog jag det lugnt och åkte med min kusin och min moster i barnbacken och i Trollskogen.
Min lillebror åkte i en Röd backe (näst svårast), och då jag precis lärt mig att svänga på riktigt (inte bara ploga mig förbi alla) så ville jag öva mig lite mer.
I början så gick det väldigt bra, men det hade snöat hela dagen och natten, så det var massor av pudersnö över isplättar.
Eftersom jag är lite efter så missade jag det totalt, fick skidorna i kors och ramlade.
Precis innan jag saktade in och stannade så kände jag hur det knakade till. Ni som brukar dra i fingrarna och knaka med lederna förstår känslan.
Först så kände jag inte ett dugg, men sedan så kom smärtan.
Jag skrek och skrek och kunde inte sluta.
"HÅLL KÄFTEN!" tänkte jag för mig själv flera gånger, men det gick inte.
En mamma och hennes dotter stannade till och frågade hur jag mådde, men jag fortsatte bara att skrika. Efter någon minut eller så fick jag fram ordet "KNÄT", och mamma skickade ner en annan person (som jag inte såg) för att hämta en ur personalen.
Som tur var så kom det två stycken som jobbade där och åkte förbi, så de kontaktade en man som kom med en skoter.
Efter att ha fått benet gipsat fick jag och min moster Lina åka till akutmottagningen och vänta där i 3 timmar.
Doktorn sa att
"Jaa, nu är det så att doktorn vid Hundfjället sa att ledbandet var av, min andra kolega säger att det är instabilt, men jag. Jag tycker att det ser fint ut!"
Bra va?
NEJ.
Han drog i mitt knä och verkligen SLET i det.

Så nu sitter jag här och ska precis gå och lägga mig. Måste bara packa upp först. Imorgon ska jag beställa Gossip Girl säsonger från cdon.com (de har rea).
Resten av familjen och släkten ska åka slalom i Bjurs. :(

Ha det bra!





Bild från våran stuga.
Man kan se backen i bakgrunden. :)

Kommentarer
Postat av: Jonna Hevosmaa

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ JAG DÖR BARA JAG LÄSER DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-12 @ 19:27:54
URL: http://jonnahevosmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!