these streets will make you feel brand new, the lights will inspire you

Jag vill flytta.
Inte just nu, men senare.
Och nej, inte till något varmt land där solen finns, utan till New York eller London.
Jag vill till en stor stad, och då vill jag starkt påpeka att Stockholm inte räcker.
Jag vill ut och verkligen se världen, jag vill utforska hur det är att verkligen leva och inte bara vara stilla på samma plats hela tiden.
Jag vart verkligen inspirerad av Candace Bushnell's bok The Carrie diaries. Jag vet, det är säkert många som säger så om böcker och filmer. Men den här träffade mig verkligen mitt i prick.
I boken (som är som början till hela Sex and the city storyn) får man följa Carrie som nästan ser sig själv som fast i sin lilla hemstad där alla känner alla. Hon älskar att skriva, och har alltid gjort det, och långsamt förbereder hon sig på att ta sig där ifrån.
Carrie lär sig vilka som man kan lita, vilka vänner som hjälper en att stå stadigt när ens värld rasar samman.
Hon tar sig från sin lilla stad, som inte skiljer sig så mycket från Falun, till New York bara för att uppfylla sina drömmar - och det är vad jag vill göra.

Carrie Bradshaw var en småstadstjej på väg någon annanstans...

Carrie Bradshaw ska inte vara den ända som är på väg någon annanstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!