don't hate me

Varför måste alla förändras? Jag vet att jag har tagit upp det här förut, men det betyder inte att det är mindre meningsfullt.
Varför måste folk låtsas vara något som de inte är? För att passa in, eller för att de tror att de passar in.

Är det bara jag som tycker det är löjligt att åka iväg med några kompisar och bara dricka, och tänka att "Ikväll ska jag bli full, för jag är så cool!".
Men vad tusan är det som är coolt med det? Att förlora lite hjärnceller och värdighet är väl inget att vara stolt över?
Och att sedan säga att "Gud vad jag skämdes för igår när ni såg mig full" borde ju betyda att de ska sluta dricka så att de blir fulla, men det gör det inte.

Okej.
Kanske betyder meningen "du har förändrats" egentligen "du har slutat att leva ditt liv som mig" eller "vi har vuxit ifrån varandra".
Men det betyder inte att jag inte vill vara med dig.
För vi har en så lång historia tillsammans, och det är aldrig roligt att avsluta en sådan.



Kommentarer
Postat av: wendela

hej hej hej! om du syftar på mig när du skriver detta (känner mig träffad iaf) så skulle jag tycka att det är bättre om du pratar med mig irl ist för att skriva på din blogg så jag börjar prata med dig ;) Om du INTE är min du syftar på så tycker jag detsamma att du ska prata med personen, den vill nog också va med dig, även om den förändras <3

2011-09-28 @ 14:41:38
URL: http://endelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!